حسناحسنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره

حسنا عزیز مامان و خاله

بدون عنوان

1392/8/23 14:43
نویسنده : خاله
611 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزم مامانی یه سری از ترانه های قدیمی دوران خودشو واست سرچ کرده و الان که توجهت زیاد شده برات میخونه ادامه مطلب این ترانه ها هست. آخه مامانی میگه واسه بچه شعر بخونیم بچه باهوش میشه. تو هم که میخوایم دختر باهوشی شی. واسه همین شعرای قشنگ واست میخونیم. موقع ما که اولین شعری که اکثر بچه ها یاد میگرفتن یه توپ دارم قلقیه بود. الانم مامانی و خانم جون دارن واست میخونن فکر کنم تو هم اینو زودتر از همه یاد بگیری.

کلاغه میگه غار غارسفره قلمکار کارکی خوابه و کی بیداروقتشه بری سر کارنه (نچ) حالا زوده ، نه (نچ) حالا زوده

لی لی لی لی حوضک گنجیشکه آمد آب بخوره افتاد تو حوضک این یکی درش آورداین یکی آبش داداین یکی نونش داد این گفت: کی هلش داد؟منه منه کله گنده

 لی لی لی لی حوضک مرغه اومد آب بخوره افتاد تو حوضک این درش آورد این شستش  این پختش این خوردش آخری گفت: پس سهم من من کله گنده کو؟

 لی لی لی لی حوضک  جوجو اومد آب بخوره افتاد تو حوضک این موچوله  این ننه ی موچوله  این بابای موچوله  این قبا بلنده  این شیپیش کشنده !
....
این میگه بریم دزدی  این میگه چی چی بدزدیم؟ این میگه طشت طلای پادشاه رو!این میگه جواب خدا رو کی میده؟ این میگه من من کله گنده:))

حاجی لک لک کجا رفتی؟ رو بلندی چی چی خوردی؟ نون قندی مال من کو؟ گربه خورده اگر گربه رو ببینم سر دمشو می چینم

کلاغه می گه غار غار مامانش می گه زهر مار باباش می گه ولش کن چادر سیا سرش کن از خونه بیرونش کن

جمجمک برگ خزون  مادرش زینب خاتون  گیس داره قد کمون  از کمون بلندتره از شبق مشکی تره  دلکم رو می بره  هاجستم و واجستم  تو حوض نقره جستم
نقره نمک دونم شد  حاج آقا به قربونم شد

سلام علیکم آبجی خانوم .بفرمایید حال شما چطوره؟سلام و درد پدرم !  خاک به گورم خاک به سرم چه حرفا؟ چلاق بشی ایشالا ! نزاکتم خوب چیزیه !
خجالتم خوب چیزیه! نه والا؟آبجی خانوم ببخشید اگر جسارتی شد ! بنده فقط عرض ادب نمودم!خوب آخه خرس گنده ابجی خانوم نشد اسم ! پس چی بگم سیاهچشم؟
چه پررو!سفید رو ! سیه مو! سفید بخت ! سیه دل! اسم خوب و خوشگل ! اسم بگو که اسم باشه جادو کنه طلسم باشه . به رنگ گندمیم بیاد به چشم بادومیم بیاد
صدام کنی خوشم بیاد بهار بشه نسیم بیاد!نگو نگو دلم رفت این دل غافلم رفت!نیگام بکنم چه ماهم با چشمای سیاهم . دهن دارم! 1 غنچه ابرو دارم کمونچه!
لپام مثل ! تربچه!!! قدم ببین ! بلنده!!!! گیسم ببین ! کمنده!!!تو که منو شیدا کردی ! خوبه منو پیدا کردی! تو که منو رسوا کردی ! قفل دلم وا کردی!

دختر ناز دار ننه!شمع و چراغ دار ننه!وقتی می ری خونه شوورجر می کنه مادرشوور!تپلیت رو بردار و بیانذار بهت جر بکنه عرصه بهت تنگ بکنه

اتل متل توتوله سه تا آدم کوتوله سه تا پیرمرد خوشحال عمرشون هزار و صدسال با موی سفید و پرپشت قدشون یک بند انگشت کوچول و موچول و فینگیل خونشون قد یک زنبیل وسط جنگل نوک کوه توی بیشه زار انبوه همگی خوشحال و راضی مشغول شکار و بازی کوچول زرنگ و با هوش موچول قوی و پرزور فینگیله همیشه خواب بود شب تا صبح تو رختخواب بود هر روز صبح خیلی زود وقتی که فینگیل خواب بود کوچول و موچول بی صدا می رفتند دنبال غذا سیب و انار و ازگیل پرمی کردند تو زنبیل فینگیل همش خواب می دید خواب سیب پرآب میدید این کار هرروزش بود روز از نو نوروزش بود

اتل متل توتوله گاوه حسن چجوره؟ نه شیر داره نه پستون گاوشو بردن هندستون یک زن کردی بستون اسمشو بزار عمه قزی دور کلاش قرمزی هاچین واچین یه پاتو برچین

دویدم و دویدم سر کوهی رسیدم سر کوهی رسیدم دو تا خاتونو دیدم یکیش به من آب داد یکیش به من نون داد نونو خودم خوردم آبو دادم به زمین زمین به من گندم داد گندمو دادم به نونوا  نونوا به من نون دادنونو خودم خوردم گفتم شکر خدا

دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده سواد داری ، نچ نچ بی سوادی، نچ نچ پس تو خ ره من هس تی

 

جوجه جوجه طلایی نوکت سرخ و حنایی تخم خود را شکستی چگونه بیرون جستی؟ گفتا جایم تنگ بود دیوارش از سنگ بود نه پنجره نه در داشت نه کس ز من خبر داشت گفتم چنین جای تنگ نیاورد به جز ننگ به خود دادم یک تکان مثل رستم پهلوان تخم خود را شکستم یکباره بیرون جستم

دیشب پریشب اشکنه خوردم تو بازار تنه خوردم خدا خواست که نمردم مامان جون بابا جون دیگه نمیام خونتون لحافش جوجو داره آدم شاخ درمیاره می رم صحرا می خوابم لب دریا می خوابم لب دریا که دورههههههههههههههههه:) بابا جونم سوار مادیونه به دور مادیون مخمل کشیدن طناب ابریشم دربر کشیدن طناب ابریشم شد پاره پاره دل من طاقت دوری نداره:))

رفتم لب رودخونه  دیدم بلبل می خونه گفتم بلبل دیوونه  میای بریم به خونه قلیون برات چاق کنم دودشو هوا کنم بابام رفته مدینه سر خاک سکینه سکینه نور عینه
دختر امام حسینه ای نور سبز و ابی  امشب کجا می خواب؟ زیر علم محمد صلوات بر محمد

گل همه رنگش خوبه بچه زرنگش خوبه تو کتابها نوشته تنبلی کار زشته تنبل همیشه خوابه جاش توی رختخوابه پاشو پاشو صداش کن از رختخواب جداش کن بشور دست و رویش شانه بزن به مویش

یه دختر دارم شاه نداره صورتی داره ماه نداره به کس کسونش نمیدم  به همه کسونش نمیدم  به کسی میدم که کس باشه  قبای تنش اطلس باشه

یک ، یک دوستی داشتم
دو ، دوستش می داشتم
سه ، سپاسگزارم
چهار ، چاره ندارم
پنج ، پنجه ی آفتاب
شش ، شیشه ی عمرم
هفت ، هفت تیر به دستم
هشت ، هشت ساله دختر
نه ، نوروز امسال
ده ، ده ساله دختر
یازده ، ریزه میزه
دوازده ، گل می ریزه

آفتاب زده گلی گلی
قدقد مرغ کاکلی
تخم سفید میزاره
جوجه شو در میاره

ک مال من
دو مال تو
سه مال آبجیش
آهای کوفته برنجیش
آهای مادر گنجیش
آهای کفگیر ملاقه
آهای قابلمه داغه
آهای آش رو چراغه
بیا گشنه نباشیم
با هم بخوریم و پاشیم

رفتم لب رودخونه
دیدم بلبل می خونه
گفتم بلبل دیوونه
بیا بریم به خونه
قلیون برات چاق کنم
دودشو هوا کنم
بابام رفته مدینه
سر خاک سکینه
ای مرغ پر طلایی
امشب کجا می خوابی ؟
سر حرم پیغمبر
صل علی محمد
صلوات بر محمد

گنجشکک اشی مشی
لب بوم ما نشین
برف میاد گوله میشی
بارون میاد خیس میشی
می افتی تو حوض نقاشی

خورشید خانم
آفتاب کن
یک مشت برنج
تو آب کن
ما بچه های گرگیم
از سرمایی بمردیم

لالا لالاگل فندق
ننه ات اومد سر صندوق
لالالالا گل گردو
بابات رفته توی اردو
لالالالا گل پسته
بابات رفته کمر بسته
لالالالا گل سوسن
بابات اومد چشام روشن
لالالالا گل زیره
چرا خوابت نمیگیره
که مادر قربونت میره

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهرا
1 آذر 92 19:45
بابا این شعرای صحنه دار چیه